Hemligheter små av Cristina Schillers - en bokrecension

"För tio år sedan lämnade Alexandra sin hemstad. När hennes mamma blir sjuk tvingas hon återvända - till barndomsvännen Daniel, till blomsteraffären hon älskade men också till de smärtsamma minnen hon flytt ifrån. Mötet med det förflutna rör upp starka känslor och dessutom visar det sig svårare att bevara gamla hemligheter än hon trott ..." - Från bokus
 
Denna bok fångade mig och jag blev förvånad över att detta var Christinas första manus och hennes debutbok då hon skriver väldigt bra. Hon beskriver karaktärer och scener så att man får en inre bild av hur allting och alla ser ut. Jag kände verkligen Alexandras smärta och Daniels vilja att rasa de murarna som Alexandra hade byggt upp sedan sist de sågs. Boken innehåller drama och hemligheter i lagom doser, verkligen min typ av bok och jag hoppas det kommer många fler böcker från Chrstina. Rekommenderar, även om denna inte kallas feelgood så fick jag mycket feelgood av dramat. :)
 
 
 
 
 
Har idag börjat lyssna på hennes andra bok, Brutna små regler, och ser väldigt mycket framemåt att lyssna på den. 
 
 
 

Kommentera här: