Inspiration från andra skrivande personer

Personer som just nu inspirerar mig är poeten Agnes Török och författaren Christina Schiller men även min väninna Saga Hedberg som är riktigt duktig med texter, bland annat inom Poetry slam. Agnes och Saga inspirerar bara jag pratar med dem, som ikväll. Vi pratade om att skriva och att vara kreativ och där växte min inspiration. Jag vågar drömma och vill skriva ännu mer! 
 
Jag och Saga har planerat in skrivövningar till imorgon, vilket kommer att bli givande. Sover över hos dem och tror det blir mycket mer snack om skrivandet tills denns helg är överö. 🤗
 
Christina Schiller skriver svenska Romance böcker och har givit ut en serie om en nutida småstadsromance. Första delen i serien kom ut 2017 och heter Hemligheter små och som jag slukade i en stor tugga. Nästa två böckerna, Små brutna regler och Små stjärnor i natten ska jag läsa härnäst. Små stjärnor i natten ges ut denna december, heads up! Roligt att se någon som vågar gå emot normer och slå sönder fördomar mot denna genre. 
 
Hamnade på Chrstinas blogg av en händelse för ett år sedan och kände att här finns någon som lägger tid på sitt skrivande även när inspirationen krymper och blir till en liten dammtuss som man försöker blåsa liv i.
 
Det blir en intervju med Christina inom snar framtid om allt vill sig väl. Återkommer om detta!
 
Häng kvar!
 
Skrivit denna blogg med mobilen. Går igenom stavning senare. Blev så inspirerad. 🤭

Kommentera här: