Hur en gör för att inte nå en manusdeadline

Så här är det. Jag var lite för tidsoptimistisk när jag tänkte att mitt bokmanus ska hinna bli färdigt till januari. Jag menar, mitt i flytt och studier i samma veva gör det svårt att orka med resten. Samtidigt får jag energi av manuskrivandet och att skriva här på bloggen, men denna vecka går första lasset vilket betyder att det blir mindre skrivande. På lördagen ska jag ta mig tid att skriva om  manus och om böcker som jag ser framemot att läsa. 
 
Längtar till tiden när flytten är över och tid och ork finns till njutning av solnedgångar, hobbies, vänner. 
 
Jag säger inte att jag inte hinner med manuset. Vad jag menar är att jag tänker inte skricka in ett halvfärdigt manus. Blir den färdig så blir den. Annars fortsätter jag att skriva på den tills jag känner att jag är 100% nöjd.
 
 
 Skrivandet är för mig att försvinna in i min egen fantasivärld där jag får bygga upp precis vad jag vill. Det är spännande att bygga upp karaktärer och lotsa dem åt det håll jag vill att de ska gå. Ibland tänker jag mitt i skrivandet "men oj, det var inte hit vi skulle" men ibland blir det bättre när karaktärerna får lite som egen vilja. :) Mer om detta på lördag!
 
På återseende! 
 
 
 Följ på insta?- feelgoodboktips heter jag där. Bara att klicka på insta på högerfältet så hittar du mig. :)

Kommentera här: