Varför orkar jag skriva just nu?

Jag vet, det har inte blivit några fler inlägg. Vi var till Gran Canaria och nu är det sista med flytten. Instakontot får mer uppmärksamhet.
 
Jag funderar på mitt skrivande och vad som gjorde att jag plötsligt kom till insikt om att jag visst kan skriva färdigt ett manus. Förr har jag endast skrivit när lusten fallit på, nu har jag en annan taktik och det är att skriva varje dag, oavsett det är 100 eller 1000 ord. Det kommer att bli häftigt när manuset väl är färdigt! Det är långt dit och hinner inte bli färdigt till januaris tävling, men som min väninna sa så skickar jag in den året därpå isåfall. Manus ska inte skyndas på, i alla fall inte så att storyn blir lidande
 
Jag har som sagt en timeline som jag följer, men annars följer min karaktär lite sin egen vilja. Det är så härligt med hela processen och hur en historia som finns i mitt huvud får liv med bokstäverna. Har så länge jag minns försvunnit in i historier i mitt eget huvud. Vissa karaktärer har jag haft sedan jag var liten. Vet att det låter konstigt, men så är det. Ibland har jag tänkt extra mycket på historierna om det har varit tufft omkring mig. Att nu har hittat kraften att faktiskt skriva är befriande. Äntligen gör jag någonting av det jag brinner för.
 
Instakontot är också en del av allt detta. Att det finns så stor gemenskap bland alla bokälskare och författare, så jag är väldigt glad över att ha hittat den gemenskapen. :) 
 
Ha det gott kära läsase och lycka till med ert skrivande och läsande. 
 
Bilden är tagen förra året. Snart bor vi i Stockholm på riktigt igen! Jag längtar så att jag dör.  Ja, vi åt glass en kall vinternatt. 😃
 
 
 

Kommentera här: